Kirjoittaja Aihe: Oma domain + sivutilaa?  (Luettu 25139 kertaa)

Anda

• Ylläpitäjä
    • Profiili
Re: Oma domain + sivutilaa?
« Vastaus #30 : 29.04.06 - klo:18:29 »
Sähköpostitse tai puhelimella, homman pitäisi pelata kummalla tahansa. Jos ei pelaa, asiakaspalvelussa on vikaa.

Juuri nyt ottaa kyllä päähän aika saamaristi.

Milmi

• Pomppiva kurpitsapikkelssi
  • *
  • Kikkoman!
    • Profiili
« Vastaus #31 : 08.05.06 - klo:20:26 »
Olethan huomannut että puhtekin palveluja voit käyttää testihotellin avulla viikon ajan veloituksetta. :D
Tätähän pitää siis kokeilla! Laitoin tilauksen testihotellista menemään. Noitten hinnathan ovat aivan törkeän halvat. Minä taas epäluuloisena, 'älä ostaa sikaa säkissä'-mantra korvissani raikuen suhtaudun pienellä varauksella tähän hommaan. Mutta yrittänyttä ei laiteta. Jos pelaa hyvin testin ajan niin voihan sitä tuota vaikka kokeillakin.
Kanjikaveri - opi japania!
suomi-japani-suomi  -sanakirja
Keskustele japanin kielestä ja kulttuurista foorumilla

sloth-

• Vieras
« Vastaus #32 : 15.05.06 - klo:15:54 »
Itselläni on tunnukset SJR:lle ja int2000.nettiin, molemmat toimineet melko moitteita, SJR:llä oli joitain ongelmia johtuen ääkkösdomainista.
SJR:än ehdoton vahvuus: IRC-tuki : )

Ajattelin seuraavaksi kokeilla Innovan kotisivutilaa.
Innovan hotellit ovat kyllä melko hintavia, mutta sisältävät Fantastico Deluxe -palvelun, joka houkuttelee koska olen niin poropeukalo tietokantojen kanssa (ainakin toistaiseksi).

// Anda: yhdistin tämän viestin tähän aiheeseen, kun aiheesta oli jo keskustelu (joskin väärällä alueella).
« Viimeksi muokattu: 15.05.06 - klo:16:00 kirjoittanut Anda »

slkn

• Horjuva pääsiäisruoho
    • Profiili
« Vastaus #33 : 29.06.06 - klo:17:20 »
Minä olen hankkimassa Datamapilta sivutilaa, siis sen Peruspaketin. Pitää vain ensin keksiä domain-nimi :)
Miten appelsiinin lohkot pysyvät toisissaan kiinni?

Dhalia

• Vieras
« Vastaus #34 : 02.07.06 - klo:09:27 »
Itse tulen hankkimaan sivutilani luultavasti aammuu.comista.
Suomalainen palvelu, ystävällinen henkilökunta ja sopivat hinnat. Kyselin sähköpostilla pari kysymystä ja vastaus saapui vuorokauden kuluessa. Suosittelen lämpimästi.

Anda

• Ylläpitäjä
    • Profiili
« Vastaus #35 : 02.07.06 - klo:11:20 »
Ammuu tosiaan vaikuttaa sangen hyvältä, mutta minulle on jäänyt hieman epämääräinen mielikuva lähinnä sinne kohdistuneiden hakkerointien takia. Siitä aiheutui aika valtavia katkoksia, vaikkakaan tämä ei Ammuun vika ollut.

Ammuulta ostettaessa kannattaa myös tarkistaa, että siirtokaistaa on varmasti riittävästi. Ne siirtorajat eivät ole kovin suuria siellä.

slkn

• Horjuva pääsiäisruoho
    • Profiili
« Vastaus #36 : 17.08.06 - klo:14:13 »
Löysin tänään tällaisen palvelun: http://www.webol.fi/2006/.

Oletteko kuulleet mitään tästä Webolista? Itseäni mietityttää että miten se voi olla noin halpa.

Lisäystä: Vaikuttaa vähän omituiselta, että laskut lähetetään asiakkaalle sähköpostiin..
« Viimeksi muokattu: 17.08.06 - klo:15:56 kirjoittanut slkn »

Taap

• Sadekrokotiili
  • hipati
    • Profiili
« Vastaus #37 : 17.08.06 - klo:17:42 »
Rackillakin tulee sähköpostitse laskut (eeh tai kenellä tulevat ja kenellä eivät, mutta niiden pitäisi tulla)? Ja varmaan aika monella muullakin, ei se minua ihmetä.

Hinnat kyllä vaikuttavat aika halvoilta, joten kuulisin ihan mielelläni jos jollakulla on kokemuksia tuosta.

Anda

• Ylläpitäjä
    • Profiili
« Vastaus #38 : 17.08.06 - klo:18:42 »
Webolista ei ole henk. koht. kokemuksia, mutta pari pikku faktaa pystyn kyllä sanomaan:

- Kyseessä on Int2000:en palvelu
- Palvelimet ovat Virossa

Googlella löytää varsin mielenkiintoisia juttuja Webolista.
Tässä, tässätässä, tässä, tässä,... Itse en Weboliin koskisi jo siitä syystä, että se on osa Int:tä ja Int:stä minulla on hyvin negatiivisia kokemuksia.

Riku

• Sadekrokotiili
    • Profiili
« Vastaus #39 : 17.08.06 - klo:18:55 »
Rackillakin tulee sähköpostitse laskut (eeh tai kenellä tulevat ja kenellä eivät, mutta niiden pitäisi tulla)? Ja varmaan aika monella muullakin, ei se minua ihmetä.
Ei minulle ainakaan? Tai sieltä ei yleensäkkään tule laskuja, maksan hotellin heti tilaamisen jälkeen.
how can you tell us that we're paranoid

slkn

• Horjuva pääsiäisruoho
    • Profiili
« Vastaus #40 : 17.08.06 - klo:19:06 »
Ajattelinkin että siinä on jotain tuollaista. Vaikuttaa aika omituiselta palvelulta noiden UKK -osiossa vastailtujen kysymysten takia. Tämä oli etenkin varsin typerä:

Lainaus
Lainaus
Oletteko ihan uunoja kun olette moisen Unoprezzo -nimen keksineet, ja vielä myytte palvelua alihintaan?
V: Voipi olla.

Ajattelin vähän että mikä ihmeen yritys vastaa kysymykseen tuolla tavalla.

Ja nyt tähän tämä huipentuma: löysin linkin freebokin keskustelusta. :D

Taap

• Sadekrokotiili
  • hipati
    • Profiili
« Vastaus #41 : 17.08.06 - klo:19:09 »
Ei minulle ainakaan? Tai sieltä ei yleensäkkään tule laskuja, maksan hotellin heti tilaamisen jälkeen.
No sinähän vaihdat webhotellia kerran kuussa xD Noeivaan. Mutta kyllä se lasku minulle ainakin sähköpostiin tuli, en sitten tiedä miten muilla on. Ja vaikuttaa kyllä tuo webol hieman epäilyttävälle o.O Ehkä parempi olla koskematta ko. palveluntarjoajaan.

Ja nyt tähän tämä huipentuma: löysin linkin freebokin keskustelusta. :D
Haa no sehän selittää kaiken :D

Tatte

• Sadekrokotiili
  • tuhkaperhonen
    • Profiili
« Vastaus #42 : 19.08.06 - klo:17:04 »
Laitoin tänään tilauksen menemään puhtekin yksityis-webhotellista.

Katsoin että varteenotettavia vaihtoehtoja ovat kapsi ja kyseinen puhtek. Kallistuin siis puhtekin puoleen koska siitä on hyviä kokemuksia ja se riittää mainiosti minulle. Laskutusjaksoksi otin 6kk ihan koska en ole varma kauanko jatkan vielä sivustojen parissa (niin ei maksa niin hirveästi turhasta vaikka päättäisi lopettaa).

Tilasin myös oman domainin (puhtekista senkin). Minäkin olen siis siirtymässä pois ilmaispalveluista *suuri hetki* Tähän mennessä olen ollut puhtekin webhotellissa vain 'alivuokralaisena, majaillut ilmaiseksi toisen siivellä.

Niin ja loppuun pieni faktaisku. kustannuksia kertyi 12€ domain ja 15€ webhotelli (yksityis) 6kk. Yhteensä siis 27€. (ero ei ole suuri 6kk ja vuosilaskutuksella. norm. 6kk on 12€ (vain avauksen yhteydessä 15€) ja vuosilaskutuksella hinta on siis 21€/vuosi)

että näinpä täällä. suunnilleen viikon päästä pääsenkin kertomaan ensivaikutelmia puhtekin palveluista.
« Viimeksi muokattu: 19.08.06 - klo:17:09 kirjoittanut Drenzer »

Stude

• Pomppiva kurpitsapikkelssi
  • *
  • Elämä.org ylläpito
    • Profiili
Kapsi
« Vastaus #43 : 24.08.06 - klo:18:51 »
Muutama päivä kapsin asiakkaana, mitä jäänyt käteen?
+ SSH-yhteydet
+ mahdollisuus ajaa erilaisia ohjelmia, esim screen ja erilaiset bouncerit
- Pyytämääni stude.kapsi.fi -alidomainia ei luotu rekisteröinnin yhteydessä, vaikka toisin väittävät   
  (= ei ainakaan vielä ole suostunut toimimaan)
- Ylläpidon hidas vastaustahti sähköposteihin verrattuna Puhtekin ylläpitoon
cPanel oli omalla tavallaan mukava käyttää, mutta ilmankin pärjää

katsotaan nyt miten tuo domainin siirto sitten tulee toimimaan..
Usko itseesi, se on ainoa tapa menestyä, eikä kukaan tee sitä puolestasi.
----
Tartu mahdollisuuksiin niin kauan kuin se on mahdollista.  -- Niitä ei ole ikinä liikaa.

Anda

• Ylläpitäjä
    • Profiili
« Vastaus #44 : 24.08.06 - klo:19:31 »
Kapsin tapauksessa on ehkä väärin puhua "asiakkuudesta", kun kyseessä on yhdistys. Se on vapaaehtoistoimintaa, ja kysehän on vain jäsenpalveluista ja jäsenyydestä.

Enä millä tavalla tuo alidomain ei toimi? Kapsihan ei rekisteröi domaineja, vaan se pitää hommata muualta. Jos domainin asetukset (yleensä hallintapaneeli tulee domain-rekisteröinnin palveluntarjoajalta) ovat oikein ja Kapsi on hoitanut homman, alidomainien pitäisi toimia. Jos ei toimi, voit pyytää Kapsia ottamaan sen tietyn lukitusasian pois (se on siellä spämmin välttämiseksi) ja luoda alidomainit itse .htaccess-tiedostolla. Ohjeet sekä tuon "lukituksen" poistamiseen että alidomainien luontiin ovat Kapsin sivuilla.