Kirjoittaja Aihe: Oma domain + sivutilaa?  (Luettu 25054 kertaa)

Essi

• Yleismoderaattori
  • You anti-semantic bastard!
    • Profiili
Re: Oma domain + sivutilaa?
« Vastaus #45 : 24.08.06 - klo:19:34 »
Kapsi on loistava. Kannattaa tosiaan muistaa, että homma pyörii vapaaehtoisvoimin, joten vastaamisessa saattaa hieman kestää. Tosin kaikki hoituu siitä huolimatta paljon nopeammin kuin muutamilta yrityksiltä. Gröhm.
>> M00nwalk.com - blog
>> Deppness.com - Johnny Depp

Stude

• Pomppiva kurpitsapikkelssi
  • *
  • Elämä.org ylläpito
    • Profiili
« Vastaus #46 : 24.08.06 - klo:19:50 »
Enä millä tavalla tuo alidomain ei toimi?

Lainaus
kotisivuosoite http://alias.kapsi.fi/      Kyllä, pyydettävä erikseen.     (1
eli alidomaini kapsin domainiin, minun tapauksessani http://stude.kapsi.fi
Usko itseesi, se on ainoa tapa menestyä, eikä kukaan tee sitä puolestasi.
----
Tartu mahdollisuuksiin niin kauan kuin se on mahdollista.  -- Niitä ei ole ikinä liikaa.

Anda

• Ylläpitäjä
    • Profiili
« Vastaus #47 : 24.08.06 - klo:19:53 »
Jos se kerran on noin, kannattaa vaan pommittaa Kapsia ja sanoa, että ei se toimi. Kyllä ne sen uskoo, jos tökkäät mukaan linkin ja toteat vielä, että ei toimi. Ihmisiähän ne sielläkin päässä hei on :)

Stude

• *
  • Elämä.org ylläpito
    • Profiili
Vs: Oma domain + sivutilaa?
« Vastaus #48 : 29.08.06 - klo:19:09 »
Domainin siirron kanssa meni taas melkein viikko, osin johtuen siitä että kyseinen pyyntö lähti vasta torstaina. Viikonloppuisin kun ei pahemmin ylläpitotoimenpiteitä tehdä..
Positiivinen yllätys oli että alidomainit mahdollistava muutos tehtiin tänään illalla 1-2 tuntia pyynnön lähettämisen jälkeen...

Vaikutelma kapsista paranee sitä mukaan kun on saanut noita perusasioita järjestykseen :D
Usko itseesi, se on ainoa tapa menestyä, eikä kukaan tee sitä puolestasi.
----
Tartu mahdollisuuksiin niin kauan kuin se on mahdollista.  -- Niitä ei ole ikinä liikaa.

Anda

• Ylläpitäjä
    • Profiili
« Vastaus #49 : 11.11.06 - klo:20:27 »
Tulipahan tässä mieleeni, että tuosta Wallun hehkuttamasta Futuronista on viime aikoina tullut vihaisia kommentteja suunnalta jos toiseltakin.

Juttua löytyy ainakin täältä, täältä ja täältä.

Tatte

• Sadekrokotiili
  • tuhkaperhonen
    • Profiili
« Vastaus #50 : 13.12.06 - klo:20:43 »
puhtek käyttää cpanel hallintapaneelia klick, ja kyllä. sieltä löytyy selainpohjainen filemanager, tiedostojen muokkaamisesta en tiedä mutta latailu kyllä sujuu erinomaisesti :D

Itse olen puhtekin asiakas ja todella tyytyväinen olen ollut, mitään pienimpiäkään ongelmia en muista olleen ja veljen puheiden kautta luotan tarpeenvaatiessa palvelun olevan miltei parempaa kuin erinomaista.

(niin, kehun sen kohta niin ettei kukaan enää usko minkään olevan totta)

puhtek olisi loistava valinta *peukku*

Beléwien

• Yleismoderaattori
    • Profiili
« Vastaus #51 : 14.12.06 - klo:08:25 »
Filemanagerilla voi muokata sivujen koodia, sieltä löytyy oikeasta reunasta linkki "edit this file" tai jotain vastaavaa ja sen kautta voi sivujen koodia muokata ja tallentaa sivun uudestaan.
I will use Google before asking dumb questions!
Northern Star | Tilda Swinton | Tinted Halo

Jary

• *
    • Profiili
« Vastaus #52 : 14.12.06 - klo:21:24 »
Belewien, eli olisiko täältä: http://www.surpasshosting.com/ hyvä ottaa oma domaini ja kotisivutilaa? Meinaan vaa että onko hyvät yhteydet suomeen yms.?

Beléwien

• Yleismoderaattori
    • Profiili
« Vastaus #53 : 15.12.06 - klo:08:14 »
En nyt ymmärrä mitä tarkoitat hyvillä yhteyksillä Suomeen.. mutta kuten jo tämän viestiketjun ensimmäisellä sivulla kerroin voin lämpimästi suositella Surpasshostingia, olen heillä nyt ollut reippaat 1½ vuotta ilman mitään sen suurempia tai maata kaatavia ongelmia. Asiakaspalvelu on nopeaa (ottaen huomioon kuitenkin aikaerot) ja ystävällistä ja jokaiseen kysymykseeni on vastaus löytynyt. Itse tykkään heillä ainakin olla enkä ole minnekään pois vaihtamassa.

Jary

• *
    • Profiili
« Vastaus #54 : 15.12.06 - klo:11:56 »
No jos lämpimästi suosittelet niin ehkäpä minunkin pitäisi sieltä hankkia omani :)

Riku

• Sadekrokotiili
    • Profiili
« Vastaus #55 : 15.12.06 - klo:14:31 »
En nyt ymmärrä mitä tarkoitat hyvillä yhteyksillä Suomeen..
Uskoisin, että Jary tarkoittaa missä yhtiön palvelimet konkreettisesti sijaitsevat.
how can you tell us that we're paranoid

Beléwien

• Yleismoderaattori
    • Profiili
« Vastaus #56 : 17.12.06 - klo:12:24 »
Aah no siinä tapauksessa: Orlando, Florida, USA on palvelimien sijaintipaikka. En ole itse ainakaan huomannut mitään ongelmia/hitautta tms. vaikka palvelimet sijaitsevatkin rapakon takana.

Riku

• Sadekrokotiili
    • Profiili
« Vastaus #57 : 17.12.06 - klo:13:16 »
Itse seurasin vierestä kerran jonkinlaista testiä, jossa eräs tuntemani henkilö testasi, kuinka kauan eri sivuilla kesti ottaa palvelimeensa yhteyttä. Otetaan nyt tässä esimerkiksi Rackglobal, jonka palvelimet sijaitsevat siellä rapakon takana, ja se oli yksi hitaimpia. Eli kai sillä jotain merkitystä on :)

(ja jos joku epäilee, niin kyllä testauksessa oli mukana sivuja, joilla oli palvelin Suomessa tai ainakin Euroopan alueella)
how can you tell us that we're paranoid

Anda

• Ylläpitäjä
    • Profiili
« Vastaus #58 : 20.12.06 - klo:21:23 »
Kyllähän se aika itsestäänselvyys on, että mitä suurempi maantieteellinen välimatka on, sitä hitaammat ovat yhteydet. Vaikka aina hitaus ei edes olisi huomattavaa laatua (eikä siis haittaisi Pertti Peruskäyttäjää), se on silti olemassa ja voi isolla kuormalla vaikuttaa.

Tämän takiahan yleensä pidetään parhaana, että palvelimet sijaitsisivat maantieteellisesti mahdollisimman lähinnä suurinta kohderyhmää. :) Jos sivusto on suunnattu amerikkalaisille tai suurin osa vierailijoista tulee Amerikasta, palvelinta ei ole kovin järkevää muualle sijoittaakaan. Ja jos kohderyhmänä ovat suomalaiset, palvelimen paras paikka on yleensä Suomessa.

Ja tuo on tietty aina ihanne, josta poiketaan, kun rahatilanne ei ihanteiden noudattamista salli. ;)

Taap

• Sadekrokotiili
  • hipati
    • Profiili
« Vastaus #59 : 23.12.06 - klo:10:45 »
Alkaa mennä hermot ton Rackin kanssa. Moskiitto.com-domainini on rekisteröity kahdeksi vuodeksi (olen tosin maksanut vain vuodesta :D), mutta webhotellipaketti on vain vuodeksi. No, webhotelli umpeutui - domain toimii. Ei haittaa mitään, oikeastaan parempi vain näin, siirryn nimittäin SH Networksille. Ongelma tässä vain on, että domainin lukitus pitäisi poistaa jotta sen voi siirtää. Mutta entäs kun Rackglobalin päässä ei tapahdu mitään, maileihin ei vastata, lukituksen poistamisesta puhumattakaan! Täytyy varmaan soittaa sinne jos huomiseen mennessä ei ala tapahtua mitään.

Lisäksi huomasin, että domain on EDELLEEN rekisteröity vanhalle sähköpostiosoitteelleni, vaikka olen päivittänyt sen aikoja sitten. (Onneksi kyseinen sähköpostiosoite toimii edelleen.)

Pysykää kaukana rackista. Hyyyyviiiin kaukana.
« Viimeksi muokattu: 23.12.06 - klo:10:47 kirjoittanut Taap »