Kirjoittaja Aihe: Oma domain + sivutilaa?  (Luettu 25062 kertaa)

Nemie

• Vieras
Vs: Oma domain + sivutilaa?
« Vastaus #120 : 10.04.08 - klo:16:56 »
Mulla on 11 domainia; ei ole kukaan vielä valittanut. :D
Oho. Miten giga riittää ylläpitämään 11 sivustoa?

Olen harkinnut 4-5 domainin ostoa, mutta vuosimaksu ja domainit jättävät aikamoisen loven opiskelijan budjettiin. Siksipä kysynkin; Onko olemassa jotakin "osta kolme, maksa kaksi" :D tai jonkinlainen muu etusysteemi kun ostaa enemmän kuin yhden osoitteen...
Mites tämä 11 domainin maksamispolitiikka sujuu, Essi?

Essi

• Yleismoderaattori
  • You anti-semantic bastard!
    • Profiili
« Vastaus #121 : 10.04.08 - klo:23:37 »
Mulla on 11 domainia; ei ole kukaan vielä valittanut. :D
Oho. Miten giga riittää ylläpitämään 11 sivustoa?

Olen harkinnut 4-5 domainin ostoa, mutta vuosimaksu ja domainit jättävät aikamoisen loven opiskelijan budjettiin. Siksipä kysynkin; Onko olemassa jotakin "osta kolme, maksa kaksi" :D tai jonkinlainen muu etusysteemi kun ostaa enemmän kuin yhden osoitteen...
Mites tämä 11 domainin maksamispolitiikka sujuu, Essi?

Tila riittää varsin hyvin. :D Monet sivut on aika suppeat.

Tarjoukset/hinnat yms. riippuvat paljon, mistä lafkasta puhutaan. Vertailujen jälkeen päädyin siihen, että Domainsite.com on kaikista edullisin. Domainin hinta siellä 7.99$ / vuosi (ekalla rekisteröintikerralla vain 6.99$, mutta ekan vuoden jälkeen normaalisti 7.99$). Tuo on noin 5 euroa. 6.99$/eka vuosi -tilaus on ns. Basic-domain, jonka mukana ei tule mitään "ihmeellisyyksiä" (en oikeastaan edes muista, mitä nuo on). Mutta basic riittää varsin hyvin, jos sivutila on muualta (Domainsiteen isketään vain nimipalvelimien nimet), eikä käytä Domainsiten tarjoamaa postilootaa (käytän vain Kapsin tarjoamaa emailin uudelleenohjausta). Domainsite tarjoaa domainiin myös ilmaiseksi Google-palveluja, mutten ole itse niitä käyttänyt. Niistä ei tule mitään lisähintaa.

Jos tilaa useammaksi vuodeksi kerralla, niin saa pienen pientä alennusta.

Domainsite on ainakin mun kohdalla toiminut moiteettomasti, domaineja on helppo hallinnoida, ja ne lähettää hyvissä ajoin muistutuksia siitä, milloin domainin rekisteröintiä pitää taas jatkaa. Myös kysymyksiini on vastattu ripeästi.

Ostamiseen tarvitsee PayPalin tai Visan.
« Viimeksi muokattu: 10.04.08 - klo:23:40 kirjoittanut Essi »
>> M00nwalk.com - blog
>> Deppness.com - Johnny Depp

December

• Untuvikko
  • *
    • Profiili
« Vastaus #122 : 15.04.08 - klo:16:05 »
Noh, menin nyt sitten tilaamaan webhotellin ja domainin Puhtekilta. Toivottavasti on yhtä hyvä kuin olen ymmärtänyt kaiken lukemani perusteella eikä tarvitse pettyä :)

Wiipellähän oli kokemusta Puhtekista? Muistatko yhtään, kauanko itselläsi kesti ensimmäisen laskun tuleminen, siis sen, joka tilauksen yhteydessä toimitetaan (vai pistitkö tulemaan suoraan sähköpostiin) ?
Jos kappaleella olisi negatiivinen tilavuus, eikö se silloin muodostaisi toisen ulottuvuuden?

Tatte

• Sadekrokotiili
  • tuhkaperhonen
    • Profiili
« Vastaus #123 : 15.04.08 - klo:16:57 »
Noh, menin nyt sitten tilaamaan webhotellin ja domainin Puhtekilta. Toivottavasti on yhtä hyvä kuin olen ymmärtänyt kaiken lukemani perusteella eikä tarvitse pettyä :)

Wiipellähän oli kokemusta Puhtekista? Muistatko yhtään, kauanko itselläsi kesti ensimmäisen laskun tuleminen, siis sen, joka tilauksen yhteydessä toimitetaan (vai pistitkö tulemaan suoraan sähköpostiin) ?
Minä otin laskun suoraan sähköpostiin. Ja se oli nopeaa toimintaa se. En usko että postitsekaan tarvitsee odottaa juuri kuin sen ajan mitä postilla kestää lasku toimittaa.

Puhtekista minulla todellakin on vain äärimmäisen positiivisia kokemuksia. Kaikki toimi loistavasti. Joskus palvelu vähän takkusi jos palvelinta kuormitti turhaksi, mutta serveripuolikin taitaa olla jo vähän muuttunut siitä kun minulla vielä oli sieltä sivutilaa. Hyvän valinnan teit. Laadukasta palvelua.

December

• Untuvikko
  • *
    • Profiili
« Vastaus #124 : 15.04.08 - klo:18:20 »
Jeps. Aikasta kamalaa, kun sormet jo syyhyää päästä kokeilemaan palvelua, mutta kun edes lasku ei vielä ole tullut (no okei, ei olisi vielä pitänytkään :D). Revin varmaan kohta hiukseni päästä tuskissani, nimittäin ehdin tänään jo avata erään postissa saapuneen laskun vain tajutakseni, että kyseessä olikin äitini lasku; meillä on nimittäin todella samantapaiset nimet. Tyypillistä minulle.

No, ehkä huomenna...
Jos kappaleella olisi negatiivinen tilavuus, eikö se silloin muodostaisi toisen ulottuvuuden?

Nemie

• Vieras
« Vastaus #125 : 22.04.08 - klo:15:25 »
Onko olemassa suomalaista webhotellia joka tarjoaisi "rajattomasti" tilaa ja kaistaa? Noista vertailusivustoista löysin muutamia, mutta en osaa päättää enkä tiedä ovatko ne luotettavia.

Yhtenä hyvänä enkunkielisenä esimerkkinä pidän Fanfillediä joka tarjoaa tilaa juuri fanisivuja varten.
Minulla kun on tuhottomasti kuvia ja ne alkavat täytää sivustoani jo ihan liikaa... Tilaa ei jää muulle...

slkn

• Horjuva pääsiäisruoho
    • Profiili
« Vastaus #126 : 22.04.08 - klo:16:15 »
Mikään webhotelli ei varmaan tarjoa rajattomasti sivutilaa, mutta itse olen ollut viime heinäkuusta lähtien EdullisenWebhotellin asiakas. Katkoksia ei ole ollut ja asiakaspalvelu toimii.
Miten appelsiinin lohkot pysyvät toisissaan kiinni?

Tatte

• Sadekrokotiili
  • tuhkaperhonen
    • Profiili
« Vastaus #127 : 28.06.08 - klo:14:29 »
Hyppään tähän väliin vinkkaamaan useampaa domainia pohtiville suncometin tarjoamasta ratkaisusta:

Suncometilta voi tavallisen webhotellin tilatessa ottaa ilmaisen domainin sijaan asiakastilin, johon voi liittää useita domaineja. Tällaisella asiakastilillä suncometilta saa domaineja hintaan 8e/vuosi (tavallisesti 10e/vuosi). Itse tilasin asiakastilin hiljattain, ja homma on toiminut yllättävän hyvin. Hankin samaan sumaan uuden domainin, ja kaikki sujui nopeasti. Suncomet tarjoaa webhotellin hallintaan Pleskin, jolla hallitseminen sujuu monipuolisesti.

Niin ja mainostanpa vielä suncometin nopeutta: asiakastili oli käytössäni kolmessa minuutissa (tilasin sen sunnuntai-iltana). Palvelunhan saa käyttöönsä jo ennen maksamista.

Vertailun nimessä sivutila + kaksi domainia maksaisi suncometilta 36e/vuosi, kun esimerkiksi kapsilta pelkkä sivutila pienemmillä ominaisuuksilla maksaa 30e + muualta hankittavat domainit, ja puhtekiltakin vastaava paketti maksaisi lähemmäs 140e (halvinkin sivutila + 2 domainia paketti puhtekilta maksaisi 48e)

Nykyisin suncomet tarjoaa myös 99,9% toiminta-ajan.

tuutikki

• Untuvikko
  • *
    • Profiili
« Vastaus #128 : 24.08.08 - klo:08:35 »
Lähetin Suncometille mailia myöhään la-iltana ja sain vielä samana iltana puolenyön jälkeen vastauksen O_O
Woot.
Futuronin kyseenalaista mainetta komppaan minäkin. En tiedä miksi edes koitin sitä. Palvelun aktivointi kesti kaksi viikkoa (luvattu 1-3pvää) yms.

socialriot

• Untuvikko
  • *
    • Profiili
« Vastaus #129 : 30.10.08 - klo:22:09 »
Itselläni on kokemusta int2000, SHNetworksiltä (joka juuri siirtyi juuri Neobitille).

int2000 on tähän mennessä ollut ihan kelpo palveluntarjoaja, tosin jos MySQL tietokantoja ja PHP tukea tarvitsee niin liian kallis mielestäni kun saat paljon halvemmalla mm. SHNetworksiltä.

Tosin kun lähdin muuttamaan intistä SHnetille (syynä oli pelkästään MySQL tietokannat) niin palvelun käyttöön otto kesti ihan liian kauan ja heillä oli katkoksiakin sillä hetkellä juuri. Viesteihinkin vastaminen kesti kärsimättömälle liian kauan.
Lopulta kuitenkin tuo domainin käyttöön oton viivästys johtui enimmäkseen omasta osaamattomuudestani joten turha kai palvelua siitä moittia.

Kun vuosi tulee täyteen SHnetillä niin voisi tuota Suncomettia kokeilla. Paketit vaikuttavat edullisilta. Mikali mieli ei muutu.

Anda

• Ylläpitäjä
    • Profiili
« Vastaus #130 : 31.10.08 - klo:14:32 »
Socialriot: millaista asiakaspalvelua olet tuolta Int 2000:n puolelta saanut? Itse olin siellä asiakkaana tuossa neljä-viisi vuotta sitten, joten omat kokemukseni tuskin ovat enää vertailukelpoisia nykytilanteen kanssa... Olen utelias, haluaisin tietää nykytilanteesta (tai edes lähimenneisyydestä). Int:n mainehan ei perinteisesti ole ollut järin kirkas.

Btw, tervetuloa foorumille. :)
« Viimeksi muokattu: 31.10.08 - klo:14:35 kirjoittanut Anda »

socialriot

• Untuvikko
  • *
    • Profiili
« Vastaus #131 : 31.10.08 - klo:15:59 »
Anda, mielestäni olen intiltä saanut ihan hyvää ja nopeaa palvelua. Moitteettomasti ovat palvelut auenneet sekä toimineet hyvin.
Sekin jos lähtee siirtämään domainia toiselle palvelun tarjoajalle saat itsellesi tunnukset mistä saat tarvittavat koodit ja siirron esto lukitukset pois käytöstä. Aluksi tuo tuntui kauhean hankalalta menetelmältä mutta loppu kädessä se on oikeasti todella kätevä ja näppärä.

Ja kiitos :))

Anda

• Ylläpitäjä
    • Profiili
« Vastaus #132 : 31.10.08 - klo:16:14 »
Kiva kuulla, että etenkin tuossa siirtojutussa on menty eteenpäin. Kun minä siirsin domainini pois Intiltä - olisikohan se ollut vuotta 2004 (vai 2005?) - jouduin pyytämään sähköpostitse lukituksen poistamista ja muuta. Asiakaspalvelu ei vastannut lainkaan, kuten ei mihinkään muuhunkaan palvelujen lopettamiseen / siirtämiseen liittyvään. Karmean puhelin- ja sähköpostipommituksen jälkeen sain lopulta lukituksen pois ja domainin siirrettyä muualle - tähän kului useampi kuukausi. Int ei lopulta vastannut yhteenkään viestiini, parin kuukauden pommituksen jälkeen vain lukitus oli lopulta otettu pois. Ei jäänyt kovin hyvä maku suuhun.

Olen tosin ollut kuulevinani vähän sieltä täältä sellaista supinaa, että Int olisi tosiaan petrannut. :)

Shaiana

• Horjuva pääsiäisruoho
    • Profiili
« Vastaus #133 : 21.11.08 - klo:10:57 »
Hei kuulkaas, nyt olis pieni ongelma. En jaksa odottaa, että saan Gale-warning.orgin takaisin ja aionkin ostaa Gale-warning.net -domainin sekä Startti -webhotelpaketin Suncometilta. Okei, ei tässä mitään. Mutta tarvetta olisi myös Kingdom Hearts -fanisivuston ja -yhteisön kotisivuille, joka tarvitsee omaa tilaansa ja myös oman domaininsa.

Kumpi on järkevämpää, ostaa molemmat erikseen (molemmille Startti + domain yht. 40e/vuosi) vai ostaa vain yksi Startti + asiakastili (20e) sekä kaksi domainia erikseen (8e/kpl)? Jälkimmäinen tulisi HUOMATTAVASTI edullisemmaksi, mutta kun en ole aikomuksissa välttämättä maksaa fanisivua yksin ja toisaalta haluaisin pitää omat sivuni ja faniyhteisön sivut reilusti erillään. Onko asiakastili selkeä? En oikein muutenkaan ole tajunnut, miten se homma sitten toimii, että ovatko domainnimet sitten vain uudelleenohjauksia jollekin ennalta määritetylle palalle sivutilaa?

// Okei, ei mitään enää, wiipe ojensi auttavan käden <3
« Viimeksi muokattu: 21.11.08 - klo:13:29 kirjoittanut Shaiana »
Toverit, ne sanoivat siinä kokouksessa

Työmaalla ne perkeleet menivät varastamaan
toverilta tämän paremmat hanskat
Juice Leskinen

Tatte

• Sadekrokotiili
  • tuhkaperhonen
    • Profiili
« Vastaus #134 : 04.12.08 - klo:19:56 »
Mahtaakohan netistä löytyä domaineja myyvää tahoa jolle kelpaisi ennakkomaksuperiaate (tai muu luottokortteja vaatimaton ratkaisu) ja domainien nimipalvelimia pääsisi itse suoraan vaihtamaan?

Puhtek täyttää muuten vaatimukset, mutta heidän asiakaspalvelunsa oli viimeksi jo riittävän hidasta ja nimipalvelimien asettamisen kanssa oli ongelmia. Hinta on myös nykymarkkinoilla korkea (12 euroa/v).

Suncometin tapauksessa nimipalvelimet asetetaan olemalla asiakaspalveluun yhteydessä. Toki heillä palvelu pelaa kohtuullisen nopeasti, mutta se ei silti ole nopein eikä kannattavin (mielekkäin) ratkaisu jos on tiedossa on kokeiluja ja vaihtelua.

Joker.comin sivuilta ymmärsin että ilman luottokorttia kaupanteko ei onnistu. Korjatkaa jos olen väärässä.