Kirjoittaja Aihe: Yleinen höpinätopic 3  (Luettu 5291 kertaa)

Torsti

• Untuvikko
  • *
    • Profiili
Vs: Yleinen höpinätopic 3
« Vastaus #45 : 03.01.11 - klo:23:55 »
Uuden foorumin luominen on kivaa, mutta loppujen lopuksi aina yhtä ankeaa yrittää saada se starttaamaan.

samja

• Untuvikko
  • *
    • Profiili
« Vastaus #46 : 26.01.11 - klo:19:54 »
Uuden foorumin luominen on kivaa, mutta loppujen lopuksi aina yhtä ankeaa yrittää saada se starttaamaan.

Noin se on, kun yrittää käyttää muiden tekeleitä, kuten esim SMF:ää tai phpBB:tä. Jos foorumin tekee itse, niin taatusti lähtee käyntiin. On vain ihan tolkuton koodaus kunnon systeemissä.
Foorumeita joka lähtöön:  http://palstat.net

Wideshogun

• Homeinen mustikkasoppa
    • Profiili
« Vastaus #47 : 04.04.11 - klo:10:24 »
Käviköhän aikoinaan niin, että täältä siirryttiin höpisemään edesmenneeseen Lumilaamaan ja kun se kupsahti, niin tämäkään ei enää aktivoitunut. Ei sillä, että tämäkään niin aktiivinen ollut. Harmittaa kyllä, että miten kotisivuharrastus on taantunut viime vuosina. Huippuvuodet taitavat olla jo ohi jolloin harrastajia oli pilvin pivein. Facebook, blogipalvelut ym. lienevät korvanneet taidot varsinaisesti osata tehdä sivustoja. Hmph.
Some things can end with word, they say...

Haapa

• Tanssiva joulukuusi
  • **
  • Se johtuu rusinoista
    • Profiili
« Vastaus #48 : 17.05.11 - klo:23:19 »
Huomasin tänään olevani tanssiva joulukuusi ja sen johtuvan rusinoista. En edes muista kuinka kauan tuo rusinateksti on tuolla ollut, mutta muistaakseni jo ennenkuin joulukuusi tuli kuvioihin mukaan.

Ylläolevasta keskustelusta: mm. näitä asioita peläten en ole koskaa suostunut ottamaan valinnaista atk:ta. Toisaalta fakta lienee sekin, että ylä-asteen ja lukion atk-tunnit taisivat kulua suurimmalla osalla porukkaa muutenkin kaikkeen muuhun kuin itse aiheeseen (koska aihe oli tylsä, liian vaikea tai liian helppo). Eikä se opettajiakaan näyttänyt kiinnostavan. Sen sijaan, että olisivat opettaneet meille jotain hyödyllistä, mitä emme osanneet, ne vain hyväksyivät tilanteen sellaisena kuin se oli. Toisaalta jokainen varmaan osasi vähän eri asioita, joten opetuksen olisi pitänyt olla aika joustavaa (jotta kaikki saisivat taitotasonsa mukaista tekemistä)... Vähän niinkuin nyt täällä opistolla, missä opiskelen tämän lukuvuoden loppuun graafista suunnittelua.

Lainaus
Niin totta... sama juttu roolipelien (jotka tarvitsevat foorumin) kanssa... Ideoita kyllä riittäisi, mutta mistä pelaajat?
Onko olio identtinen itsensä kanssa?

Lilo

• Pomppiva kurpitsapikkelssi
  • *
    • Profiili
« Vastaus #49 : 24.05.11 - klo:16:29 »
Yks päivä huomasin kuinka surullista se tavallaan on, että joskus (tarkasti sanottuna 8-4 vuotta sitten) olen osannut XHTML:n ja CSS:n ihan kohtuullisesti ja kyennyt luomaan niillä ihan ok-tasoisia kotisivujakin. Sain myös monia kavereita niistä piireistä. Nyt ainoa kosketus entiseen elämääni tapahtuu sukuseuran kotisivuja kerran puolessa vuodessa päivitellessä. Oon unohtanut kaiken, en enää osaa! :< Hieno nostalgia-fiilis päällä kun tutkin vanhoja foorumeja ja sivuja ja harmittelin kun suurin osa on jo kadonnut netistä. Haluisin tehdä taas kotisivut, mutta tyhjästäkö yhden aiheen keksisi...

Emili

• Untuvikko
  • *
    • Profiili
« Vastaus #50 : 03.07.12 - klo:09:50 »
No mutta derp.

Varmaan kolme vuotta sitten viimeksi kirjoitellut tähän. Tai ylipäätään käynyt täällä. Yritin etsiä vanhoja tuttuja kotisivuja, mutta harva on enää pystyssä. "Palaamme pian" tai sitten ei mitään. No, niin on minunkin sivuillani ollut jo muutaman vuoden, että paraskin puhuja.

Yks päivä huomasin kuinka surullista se tavallaan on, että joskus (tarkasti sanottuna 8-4 vuotta sitten) olen osannut XHTML:n ja CSS:n ihan kohtuullisesti ja kyennyt luomaan niillä ihan ok-tasoisia kotisivujakin. Sain myös monia kavereita niistä piireistä. Nyt ainoa kosketus entiseen elämääni tapahtuu sukuseuran kotisivuja kerran puolessa vuodessa päivitellessä. Oon unohtanut kaiken, en enää osaa! :< Hieno nostalgia-fiilis päällä kun tutkin vanhoja foorumeja ja sivuja ja harmittelin kun suurin osa on jo kadonnut netistä. Haluisin tehdä taas kotisivut, mutta tyhjästäkö yhden aiheen keksisi...

Niinpä! Erityisesti harmittaa juurikin niiden ihmisten häviäminen. Pöh. Ehkäpä laitan sivut ihan vaan siinä toivossa pystyyn, että kuulen heistä (teistä) jotakin. Saa toki tännekin kirjoittaa.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Nisha

• Untuvikko
  • *
    • Profiili
« Vastaus #51 : 22.07.12 - klo:07:07 »
Minuakin harmittaa, kun foorumi on kuollut ja kaikki suosikkisivuni kadonneet/tauolla/paivittamatta jo vuosia. Itselta ei kotisivuharrastus koskaan kadonnut mihinkaan, vaikka taalla en olekaan ollut aktiivinen. Tulen silti aina valilla urkkimaan, josko taalla olisi pienta herailya tapahtunut.
"Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling into at night. I miss you like hell." - E. Millay

Anda

• Ylläpitäjä
    • Profiili
« Vastaus #52 : 27.07.12 - klo:02:08 »
No, harmittaa tuo ilmiö täälläkin. Itsellä on ollut nyt pari vähän hullumpaa vuotta, eikä aika ole oikein riittänyt mihinkään. Siis oikeasti mihinkään. Olen vedellyt sellaisia ihania 70 tunnin koulu/työviikkoja ja vetänyt harvoina vapaapäivinä sitten unta palloon kuusitoista tuntia.

Ja kaiken huipuksi sitten, kun juuri sain hirveän väännön jälkeen uudet sivut julkaisukuntoon, kovalevy sanoi poks. Varmuuskopiot? Ei sellasia ollut. Arvatkaa kaksi kertaa, ketuttiko. Heihei VP:n uusi (hemmetti, jo koodiksi kirjoitettu) ulkoasu. Heihei, Shinatryan seuraaja. Heihei, kirjallisuusblogi. Heihei, tavallinen blogi. Oli kiva tavata. Käänsin myös joululomalla uudelleen koko tähänastisen VP-sarjakuvan, koska halusin vaihtaa puhekuplien fonttia. Nekin meni siinä rytäkässä.

Nyt minulla on valtaosasta noista projekteista vain luonnoskuvia ja karvalakkiversioita, joista pitäisi lähteä jalostamaan uudestaan sitä, mikä jo kerran valmistui. Ei ketuta yhtään, ei.

Tässä sitten odottelen vielä tietoa siitä, opiskelenko seuraavat kaksi vuotta kaikki viikonloput kirjoittamista vai en... Elokuun puolivälissä se selviää. Jos opiskelen, voi olla turha odottaa eloa meikäläisen kotisivurintamalle ainakaan vuoteen. :/ Olen tosin suunnitellut julkaisevani romaanintekeleeni blogimuodossa... Mutta sekin on niin kamalan vaiheessa.

Taitaa kotisivupiirit moneen kertaan käydä vaihdossa, ennen kuin minä pääsen takaisin ympyröihin.

Haapa

• Tanssiva joulukuusi
  • **
  • Se johtuu rusinoista
    • Profiili
« Vastaus #53 : 17.12.12 - klo:16:00 »
Terve ihmiset!

Anda, kuulostaa kyllä harvinaisen v-mäiseltä :/

Mitäs ihmisille tätänykyä? Moniko vielä harrastaa jotenkin aktiivisesti kotisivurakentelua? Tuntuu, että kovasti on ollut kotisivukentällä muutoksia siitä, kun vasta aloittelin hommia ja värkkäsin ulkoasuja hyvinkin tiheään. (Joskus sain oikeasti uuden ulkoasun ulos kuukausittain O_o)

Miksi musta tuntuu, etten osaa kirjoittaakaan enää...

kyborgi

• Untuvikko
  • *
    • Profiili
« Vastaus #54 : 05.03.13 - klo:01:16 »
Hei.

Sain Tatelta muistutuksen näiden sivujen olemassaolosta - tai ainakin siitä, että foorumi on olemassa. Olen kyllä noin vuosi sitten näiden sivujen avulla tehnyt sivut lehdelle, jonka toimituskunnassa olen mukana. Ulkoasua en suunnitellut itse, mutta koodasin.

Minulla on elämässäni liikaa asioita tällä hetkellä. Siksi ei kotisivujakaan enää ole. Eikä muuta luovuutta kuin jonkin verran puvustukseen liittyvää. En saa edes aikaiseksi perustaa blogia jota olen suunnitellut pitkään enkä toteuttaa intohimoani kirjoittamista. Opiskelutilanteeni semiluovalla alalla tukahduttaa ajankäytön ja luovuuden muualle. Harmi, että valmistumien on jo niin lähellä, etten voi edes lopettaa, mutta uskoisin näiden jälkeen pakenevani vähintäään jonnekin kirjoittelemaan, ehkä opiskelemaan jonnekin enemmän tutkimukselliselle alalle.

Jos muuten joku täällä on kaivannut minua, ottakoon yhteyttä profiilini kautta. Olisi mukava löytää taas ne ihmiset, jotka seurasivat aikanaan kotisivujani.

Haapa

• Tanssiva joulukuusi
  • **
  • Se johtuu rusinoista
    • Profiili
« Vastaus #55 : 19.05.13 - klo:20:26 »
Kyllä tuo Menthalin pääsivustokin näyttäisi olevan olemassa. Vaan suunnilleen yhtä kuolleelta näyttää molemmissa, mikä on erittäin suuri sääli. Minusta ainakin olisi mukavaa päästä porisemaan muiden kotisivuja räpeltelevän/räpellelleen ihmisen kanssa.